Ustal swoje priorytety. Skupiaj się na priorytetach, na tym, co ważne. Najważniejsze zadania wykonuj na początku dnia, wtedy kiedy masz najwięcej energii (to czemu poświęcasz swoją energię i czas rośnie). Rób najpierw to, co najważniejsze – rzeczy najważniejsze wykonuj w pierwszej kolejności. Zharmonizuj priorytet z planem dnia.
W pogoni za ważnym nie strać z oczu najważniejszego. Nie pozwól, żeby to, co najważniejsze zostało zakopane przez naglące problemy, pilne sprawy. Planuj swoje działania i wykonuj je zgodnie z priorytetami.
Codziennie wyznaczaj priorytety na dany dzień np. 5 zadań do wykonania – numeruj priorytetowe zadania i wykonuj je w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego. Twórz listę do zrobienia. Sporządzaj listy rzeczy do wykonania oraz skreślaj to, co zrobiłeś.
Zadania
Kończ zadania. Kończ wtedy, nie kiedy jesteś zmęczony, tylko wtedy, kiedy zadanie jest wykonane. Zawsze doprowadzaj do końca to, co zacząłeś. Trzeba wszystko dokończyć, zanim się coś zacznie. Wykonuj swoje zadania na czas. Chętnie przyjmuj nowe zadania i obowiązki. Zadania wymagające do np. 2 minut wykonuj od razu.
Najpierw zrób to, co najtrudniejsze. Zaczynaj dzień od najważniejszych zadań. Ogranicz je do kilku np. do trzech. Duże zadania dziel na mniejsze kawałki (rozbijaj je na mniejsze części). Skupiaj się na obecnym zadaniu, nie martw się o następne czynności.
Ostatni moment
Czasami warto zrobić coś na ostatni moment. Nie rozciągaj zadań w nieskończoność. Lepiej zrobić je w kilka dni, niż rozciągać na kilka miesięcy. Ustal końcową datę zadania. Wyznaczaj terminy zadań, a będziesz skuteczniejszy.
Delegowanie
Deleguj zadania. Zostaw sobie jedynie te, które są twoim priorytetem, w których jesteś najlepszy i lubisz je robić. Są ludzie, którzy uwielbiają robić to, czego ty nienawidzisz.
- „Im więcej drobnych spraw delegujesz innym, tym więcej czasu będziesz miał na naprawdę duże i ważne rzeczy”. – Jeffrey Gitomer.
Priorytety zdaniem innych osób
- „To, co najważniejsze, nie może być na łasce tego, co mniej ważne”. – Johann Wolfgang Goethe
- „Aby coś uprościć wystarczy zrobić dwie rzeczy: określić to, co istotne i wyeliminować całą resztę”. – Leo Babauta
- „Większość sukcesów, które odniosłem jako prawnik, zawdzięczam temu, że zawsze chętnie oddawałem swojemu rywalowi sześć pierwszych punktów sprawy po to, by samemu wygrać siódmy punkt, jeśli siódmy punkt był najważniejszy”. – Abraham Lincoln
- „Oprócz szlachetnej sztuki robienia tego, co zrobić trzeba, istnieje jeszcze szlachetniejsza sztuka nierobienia tego, czego robić nie trzeba. Życiowa mądrość polega na pomijaniu rzeczy nieistotnych”. – Lin Yutang
- „Stawianie spraw najważniejszych na pierwszym miejscu jest kwintesencją życia”. – Fryderyk Karzełek
- Najważniejsze, aby najważniejsze było najważniejsze.